poniedziałek, 6 maja 2013

Czekoladowa pianka ze Smerfami




Dziś 6-te urodziny mojej córci- 100 lat!!! Na tę okazję mały torcik dla najbliższych, a w sobotę powtórka na urodzinowe przyjęcie.

Zapraszam na lekką piankę czekoladową, pomysł z tej strony, z uwielbianymi przez dzieci piankami marshmallow.


Czekoladowa pianka ze Smerfami


Składniki na spód:
130 g czekoladowych ciasteczek
50 g Kasi lub masła

Składniki na czekoladową piankę:
- 200 g gorzkiej czekolady 50%
- 250 ml śmietany 36%
- 2 żółtka
- 3 białka
- 2 łyżki cukru
- ½ szklanki płynu( może być sama woda lub pół na pół z z rumem)
50 g czekoladowego groszku

Kruszymy ciastka( ja użyłam wałka do ciasta) i mieszamy z rozpuszczoną Kasią/masłem. Wykładamy nimi spód tortownicy(18/20cm) i dobrze ugniatamy. Całość schłodzamy w lodówce przez około 15 minut.

Rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej, dodajemy wodę i rum, odstawiamy do całkowitego wystygnięcia( nie możne stężeć). Ubijamy śmietanę i wstawiamy do lodówki, ubijamy białka i też wstawiamy do lodówki, następnie ubijamy żółtka z cukrem na puszysty biały krem. Do ubitych żółtek po trochu dodajemy rozpuszczoną czekoladę, ubite białka, śmietanę i czekoladowy groszek. Nakładamy piankę na czekoladowy spód, wyrównujemy i wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc. 

Dekorujemy. U nas marshmallowe Smerfy.




6 komentarzy:

  1. ale pyszny prezent na urodziny, też poproszę o taki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonka, Prosze sie czestowac))) pozdrawiam serdecznie)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! Szkoda, że Smerfetki nie ma :) Uwielbiałam tę bajkę w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawialam sie wlasnie, czy samemu mozna te smerfy wykonac? chyba tak, trzeba by miec tylko taka foremke, pewnie wyszlaby i smerfetka. Ta rowniez moja uulbiona bajka, byla zawsze w niedziele))

      Usuń